Σχετικά με την νέα ύλη της Γ Λυκείου

Δελτίο Τύπου

Το «κόψε – ράψε» συνεχίζεται…

Το Υπουργείο Παιδείας ύστερα από «διαβούλευση» μηνών και μετά από την εισήγηση του ΙΕΠ ανακοίνωσε την ύλη για την νέα Γ Λυκείου. Με λύπη μας παρατηρούμε ότι η νέα ύλη βασίζεται στην λογική της συνένωσης υπαρχόντων βιβλίων Φυσικής Β και Γ Λυκείου, χωρίς καμία συνοχή και επιστημονική λογική. Σε μια εποχή που η Φυσική και οι εφαρμογές της θριαμβεύουν στο διεθνές στερέωμα, το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα επιμένει να παρουσιάζει της Φυσική του 1800 και μάλιστα με στρεβλό τρόπο.

 Το Υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να κάνει την υπέρβαση για ακόμα μια φορά. Η μέθοδος της κοπτο-ραπτικής συγγραμμάτων Γενικής Παιδείας και Θετικού Προσανατολισμού, γραμμένων με διαφορετική φιλοσοφία , είναι προφανές ότι θα δημιουργήσει σοβαρές παρανοήσεις στην κατανόηση των εννοιών του Ηλεκτρομαγνητισμού που εισάγεται με την νέα ύλη. Ένα κεφάλαιο που έπρεπε να επανέλθει στην διδασκαλία, αλλά όχι με αυτό τον τρόπο.

Καλούμε άμεσα το Υπουργείο Παιδείας, μέσα στον Ιούνη να επεξεργαστεί μια μεταβατική πρόταση για την επόμενη σχολική χρονιά, να μην προχωρήσει στην αφαίρεση κομματιών της υπάρχουσας ύλης (π.χ. Κύματα, Doppler) και να προσθέσει ένα τμήμα Σύγχρονης Φυσικής  από τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου . Παράλληλα το ΙΕΠ να επεξεργαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ολική και ριζική αναβάθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων της Φυσικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με την συγγραφή νέων βιβλίων για το σχολικό έτος 2020-2021.

Άσχετα από τις Εθνικές Εκλογές, τα συμβουλευτικά όργανα του Υπουργείου Παιδείας, όπως το ΙΕΠ οφείλουν να κάνουν την επεξεργασία και να αφουγκραστούν τις προτάσεις όλων των Φυσικών (Ενώσεων και Συλλόγων) με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας. Ο κ. Γαβρόγλου ως Φυσικός και Πανεπιστημιακός δάσκαλος, είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να κατανοήσει την αναγκαιότητα για όλα τα παραπάνω.

Ηράκλειο, 1 Ιούνη 2019

Σύλλογος Φυσικών Κρήτης

Ένα σχόλιο στο Σχετικά με την νέα ύλη της Γ Λυκείου

  1. Το κεφάλαιο των κυμάτων, όπως το διαπραγματεύεται το σημερινό σχολικό βιβλίο «φυσικής» Γ΄ Λυκείου είναι ολόκληρο όχι απλά ένα επιστημονικό λάθος, αλλά μια επιστημονικοφανής απάτη δεκαετιών η οποία μέσα από τις πανελλαδικές εξετάσεις και το ψηφιακό σχολείο συντηρούσε και ενίσχυε αδιανόητες ασκησιολογικές διαστροφές.
    Έπρεπε πάση θυσία να φύγει αυτό το κεφάλαιο γιατί χαλούσε σκέψεις και συνειδήσεις.
    Οδηγούσε Φυσικούς στο να διορθώνουν το λάθος ως σωστό και το σωστό ως λάθος…
    .
    α) https://drive.google.com/file/d/19-BY1ibu6xZ01TA5Iqw17hg-vqwtB81R/view

    β) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2240463866041128&id=100002326089959
    .
    .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *