8ος Διαγωνισμός Κατασκευών Φυσικής

fig1-diag Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαΐου  ο 8ος «Διαγωνισμός Κατασκευών Φυσικής» που είχε προκηρύξει ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης για το σχ.έτος 2015-2016.

Οι μαθητές Γυμνασίων , Λυκείων και ΕΠΑΛ που διαγωνίσθηκαν , εντυπωσίασαν με τις εργασίες τους και τη μελέτη τους πάνω σε αυτές όλους όσους παραβρέθηκαν στις 14 Μαΐου  στο 11ο Γυμνάσιο όπου και έγινε η επίδειξη των κατασκευών τους και η αξιολόγηση από την επιστημονική επιτροπή.

Σκοπός του διαγωνιfig2-diagσμού ήταν από τη μία η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την πειραματική μελέτη του περιεχομένου της Φυσικής και από την άλλη η ανάπτυξη άμιλλας μεταξύ των μαθητών.

Οι κατασκευές , κατέδειξαν το μεράκι των μαθητών , για ενασχόλησή τους με το πείραμα και το πόσο απαραίτητη είναι η ενίσχυση της πειραματικής διδασκαλίας της Φυσικής στα σχολεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεισφορά των καθηγητών τους στο εγχείρημα ήταν καθοριστική , καθώς καθοριστική ήταν και η ομαδικότητα που στις εργασίες των μαθητών.

Όλες οι συμμετοχές ήτανfig3-diag αξιόλογες και όλες αξίζουν τα συγχαρητήρια μας .

Οι κατασκευές ήταν 11, τρεις από μαθητές Γυμνασίων ,επτά από μαθητές Λυκείων και μία συμμετοχή είχαμε από  ΕΠΑΛ.

Η επιfig5-diagστημονική επιτροπή κρίσης με παρόντα τα μέλη κ. Γιώργο Μανουσάκη, Δρ. Γιώργο Νεοφώτιστο,  κ. Γιάννη Πατσάκη,  αφού παρακολούθησε την επίδειξη – παρουσίαση κάθε ατομικής και ομαδικής  κατασκευής  συνεδρίασε και αποφάσισε να βραβεύσει ξεχωριστά τις κατασκευές Γυμνασίου, κατασκευές Λυκείου και κατασκευές ΕΠΑΛ. Η κατάταξη είχε ως κριτήρια την δυσκολία κατασκευής της κάθε διάταξης, την αξιοποίηση εννοιών της Φυσικής καθώς και την πληρότητα της παρουσίασης προς την επιτροπή.

Για το Γυμνάσιο διαγωνίστηκαν 3 κατασκευές και κατατάχτηκαν ως εξής:fig4-diag

  1. «Κινητήρας χωρίς ψήκτρες 3 σε 1 (με διακόπτη Reed και τρανζίστορ, με φαινόμενο Hall , με οπτικό διακόπτη)» από τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου Σπυριδάκη Μάνο και Φραϊδάκη Παντελή με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Παναγιώτη Τουμπανιάρη.
  2. «Ηλεκτρικά Κυκλώματα & Ανθρώπινος οργανισμός» από τους μαθητές Στεφανάκη Μιχαήλ και Γιαλαδάκη Ειρήνη του Γυμνασίου Θραψανού με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Γιαννακουδάκη Καλλιόπη. 
  3. «Ηλιακός Θερμοσίφωνας» από τις μαθήτριες Βερβεράκη Κωνσταντίνα, Γρηγοράκη Ανδρέα, Αντωνάκη Γιώργο του Γυμνασίου Τυμπακίου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Μαρακομιχελάκη Νίκο.

Για το Λύκειο διαγωνίστηκαν επτά κατασκευές και οι πρώτες 3 θέσεις κατατάχθηκαν ως εξής:

  1. «Μαγνητική αιώρηση» από τους μαθητές Γεώργιο Δεττοράκη, Γεώργιο Κυριακάκη και Μιχαήλ Ταμιωλάκη του Γενικού Λυκείου Νέας Αλικαρνασσού, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Καταγά Δημήτριο. 
  2. «Πηνίο Tesla» από την μαθήτρια Μαρή Βερενίκη του 1ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Μαλανδράκη Κλεάνθη.

«Πηνίο Tesla» από τους μαθητές Ιωάννη Κατεργιαννάκη και Ευάγγελου Καρσαμπά  του 2ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου  με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Εμμανουήλ Κατσακό.

  1. «Επαγωγική Θέρμανση» από τους μαθητές Λέανδρο Αγιοργιωτάκη και Βασίλη Τρούλη του 4ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Κατσίδη Χαράλαμπο. 

Για τα ΕΠΑΛ υπήρξε μια συμμετοχή η οποία και βραβεύεται ως κατασκευή επαγγελματικού Λυκείου:

«Αυτοματισμοί ΗλεκτρικώνΕγκαταστάσεων σε έξυπνα κτήρια» των μαθητών Μαρίνου Βελόγλου, Παύλου Φαφαλάκη, Εμμανουήλ Πλευριτάκη, Ιωάννη – Μηνά Καναράκη, Δακανάλη Ευάγγελο και Ναπολέοντα Λεβέντη  από το 1ο Εργαστηριακό κέντρο –  6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,  με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Φανουράκη Νίκο.fig6-diag

Επαίνους θα λάβουν οι παρακάτω κατασκευές:

  1. «Υπολογισμός της Ταχύτητας του Φωτός με απλά μέσα» των μαθητών Ανδρέα Βλαχάκη, Γιώργου Γιατιλή, Μιχάλη Βαρδάκη του 1ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Χρυσούλα Χατζάκη, για την καινοτόμο ιδέα τους.
  2. «Ήχος και Στάσιμα Κύματα» των μαθητών Βεϊσάκη Στέφανου, Βλάχου Φίλιππου, Γεωργακίλα Χρίστου του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, με επιβλέποντα καθηγητή κ. Γιώργου Χατζησάββα, για τον τρόπο παρουσίασης της έννοιας των στάσιμων κυμάτων.
  3. «Μεταφορά Πληροφορίας με υδραυλικό τρόπο» των μαθητών Στέλιου Βαρβεράκη, Γιώργου Κελαντωνάκη και Κωσταντίνου Γιαννακάκη του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Γιώργο Χατζησάββα, για την καινοτόμο κατασκευή τους.

Δελτίο Τύπου -8ος Διαγωνισμός Κατασκευών Φυσικής

Πρακτικό αξιολόγησης 8ου Διαγωνισμού Κατασκευών – Μάης 2016

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *